Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Gadis nie jaga kedai hanya tahu main dengan komputer, tiba-tiba CCTV rakam kejadian ini. Lihat Saat 0:50, bila perasan sudah Terlambat!!

Khamaruddin      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Jangan asyik main dengan komputer jer, bila jaga kedai ada banyak orang, lihat lar sekeliling. Jangan biar orang lain ada kesempatan untuk melakukan jenayah. Gadis nie jaga kedai hanya tahu main dengan komputer saja, tiba-tiba CCTV rakam kejadian ini. Lihat Saat 0:50, bila perasan sudah Terlambat!!

Zaman sekarang teknik peragut dalam curi barang sangat hebat dah. Apa-apa cara pun dapat mereka fikirkan, buat orang tidak sempat nak bertindak. Bila sudah tahu memang sudah terlambat dah. Bila pergi lepak kat pasaraya, duduk kat tempat tunggu bas atau tempat yang ada banyak orang, mesti berhati-hati dan sentiasa berwaspada. Peragut biasanya akan pilih dan target kepada kaum wanita untuk buat jenayah. Ini sebab bila jenayah mereka dikesan mereka pun tidak takut kepada kaum wanita.

Kaum wanita yang ada bawa bag pun mesti berhati-hati, check bag tangan anda tengok sudah tutup dan zip tak. Jangan bagi peluang kepada peragut untuk ambil benda anda yang berharga. Terlalu banyak kes ragut sudah terjadi, jangan lepak kat luar seorang diri. Ajaklah kawan-kawan dan keluar secara beramai-ramai. kalau ada apa yang terjadi ada orang yang percaya boleh bantu jugak. Tanpa cakap banyak, jom saksikan video di bawah. Sebarkan lah kepada kawan-kawan, ahli keluarga dan orang yang anda ambil berat.

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:
loading...


Trending

  Heboh!! Zahid Hamidi naik angin ucapan diganggu, 1MDB Bergema Di Dewan Rakyat
 
 
  Isu HSR, TMJ Tiba-tiba Bersuara! Ini Pandangan Beliau
 
 
  Kalau kami berdosa, kami tangg unglah - Mahathir jawab KJ
 
 
  Wanita ni sengaja pura-pura tidur untuk lihat kelakuan mak mertua nya. Perha tikan apa mak mertua dia buat.T erkejut besar dia
 
 
  Dewan Rakyat Kecoh Bila Zahid Hamidi Tuduh Tun Dr Mahathir Munafik
 
 
  Bukan harga tomato saja turun, Annuar bantah kenyataan Zahid!
 
 
  Soalan Pertama Buat Mahathir. Ini Jawapan PADU Beliau!
 
 
  Ramasamy LTTE? Ini Pendedahan Mengejutk an PDRM!
 
 
  Pengumuman Terkini Menteri Ini Buatkan Ramai Ibu Bapa Gembira!
 
 
  Jho Low Berjaya Di tangkap? Ini Respons Tun Mahathir
 
 


Lain-lain

loading...