Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Boikot je Mart Rosyam Nor Penjilat Najib Ni - Netizen kritik, ini reaksi Ketua Parti Amanah

2018-06-03      Video Hangat      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Boikot Je Mart Rosyam Nor Penjilat Najib Ni - Netizen Kritik, Ini Reaksi Ketua Parti Amanah. Netizen: "tak usah la boikot..pekerja yg bekerja dalam mart tu pun rakyat malaysia..dari pekerja cleaner smpai atasan ada puluh2 orang yg bekerja..kalau syarikat tak de untung bagaimana nk naikkn gaji pekerja..mcm mne nak bagi bonus?...so..buang sifat dengki atau niat buruk..." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Boikot adalah tindakan yang sukarela dan tidak sengaja untuk menggunakan, membeli, atau berurusan dengan seseorang, organisasi, atau negara sebagai ungkapan protes, biasanya untuk alasan moral, sosial, politik, atau alam sekitar. Tujuan boikot adalah untuk menimbulkan kerugian ekonomi pada sasaran, atau untuk menunjukkan kemarahan moral, untuk memaksa sasaran untuk mengubah tingkah laku yang tidak menyenangkan. Kadang-kadang, boikot boleh menjadi satu bentuk aktivisme pengguna, kadang-kadang disebut pembelian moral. Apabila amalan yang sama digubal oleh kerajaan kebangsaan, ia dikenali sebagai sanksi.

Jelas, boikot adalah alat pilihan untuk pengguna yang berharap dapat membuat perasaan mereka diketahui. Tetapi bagaimana berkesan mereka - dan apa yang memisahkan boikot yang berkesan dari yang tidak berkesan?

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Boikot Je Mart Rosyam Nor Penjilat Najib Ni - Netizen Kritik, Ini Reaksi Ketua Parti Amanah. Saksikan!!

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:


Trending

  Saat memal ukan..! Tak sangka akan berlaku kejadian seperti ini
 
 
  'Tak sangka rambut hajah karat jugak !' — Terupload foto freehair, NEELOFA jadi bahan Makcik Puaka
 
 
  Kejutan Kayveas: 'Saya penyokong Dr M dan Anwar' ! Lihat apa yang dia cakap..
 
 
  Harap Dr. M tidak berdendam - Najib
 
 
  Terkini : Tengku Abdullah Tiada Komen! Tunku Azizah Menangis
 
 
  Kena Karma! Doktor muda ini dipecat setelah menyerang pemandu Uber yang malang ini
 
 
  Terkini: Kenyataan Berani Mak Cik! 'Mahathir Pun Tak Betul!'
 
 
  Dia menembak sendiri dengan senapang di dalam air.. Saat peluru pancut keluar, semua orang lihat sampai tidak berani ber nafas..!
 
 
  Wanita ini pura-pura tidur saat mertua masuk biliknya, lalu hal yang tak disangka ini terjad i..!
 
 
  Masyaallah !!..Antara Tsunami Terburuk Dalam Sejarah