Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Mereka balik rumah lepas banjir.. tapi mereka terkejut bila lihat banyak 'benda' ni di ruang tamu mereka!!

2018-08-04      Khamaruddin      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Mereka balik rumah lepas banjir.. tapi mereka terkejut bila lihat banyak “benda” ni di ruang tamu mereka!! Wow untung lah mereka. Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, lihat apa yang terjadi di ruang tamu mereka.

Mengapa banjir akan berlaku? Banjir berlaku apabila air meluap atau menenggelamkan tanah yang biasanya kering. Ini boleh berlaku dalam pelbagai cara. Yang paling biasa adalah apabila sungai atau sungai melimpah bank mereka. Hujan yang berlebihan, empangan atau levee yang pecah, lebur lebur yang lebat di pergunungan, atau bahkan sebuah empangan yang dipukul dengan sayu boleh membanjiri sungai dan menghantarnya merebak ke tanah bersebelahan, dipanggil banjir. Banjir pantai berlaku apabila ribut besar atau tsunami menyebabkan laut melonjak ke pedalaman.

Kebanyakan banjir mengambil masa berjam-jam atau bahkan hari untuk berkembang, memberikan penduduk masa yang cukup untuk menyediakan atau mengosongkan. Yang lain menghasilkan dengan cepat dan dengan sedikit amaran. Banjir kilat ini boleh menjadi sangat berbahaya, dengan serta-merta menjadikan sungai yang mengalir masuk ke dalam tembok yang bergemuruh air dan menyapu segala-galanya di hilirannya.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Mereka balik rumah lepas banjir.. tapi mereka terkejut bila lihat banyak “benda” ni di ruang tamu mereka!! Saksikan

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:


Trending

  Dah tak boleh buat apa, mahkamah tolak rayuan peguam Najib.. Ini nasib Najib sekarang yang Memil ukan!!
 
 
  Orang miskin tak mampu tunggu tahun depan - Dr Mahathir arah Lim Guan Eng buat cam ni..!
 
 
  Ahmad Maslan jangan lompat ke PH - Nurul Izzah
 
 
  Berkomplot dengan UMNO Sabah keluar parti? Ini komen Mahathir yang Menge jutkan!!
 
 
  Akhirnya T erbongkar! Punca Selamet bernikah dengan Nenek Rohaya rup a-rupanya adalah dis ebabkan..!
 
 
  Bila Uqasha Senrose Cakap Kelantan, Pekat Betul..!!
 
 
  Lihat apa terjadi bila Najib keluar Mahkamah! Najib Tak Mahu Buat Sidang Media?
 
 
  Sudah 19 Tahun Menikah, Rahsia isterinya terbongkar ! Tak sangka isterinya ada rahsia sebegini.. Tak kan si suami tak tahu bila buat perkara tu pada waktu malam?
 
 
  Jurukamera tv3 terjatuh dari bot.
 
 
  'Baik Tutup Je UTC tu' Najib Bengang Kerajaan Baru Menyu sahkan Rakyat