Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Dia ambil 'benda ni' guna tangan.. selfie lagi! Lepas tu dia baru tau 'benda ni' sangat bahaya.. Orang kampung pun tidak berani nak sentuh dia!

2018-08-05      Khamaruddin      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Dia ambil "benda ni" guna tangan.. selfie lagi! Lepas tu dia baru tau "benda ni" sangat bahaya.. Orang kampung pun tidak berani nak sentuh dia! Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus.

Sedikit info mengenai Kepiting Kelapa: Kepiting kelapa (Birgus latro) adalah spesies kepiting terestrial darat, yang juga dikenali sebagai kepungan perompak atau pencuri telapak tangan. Ia adalah arthropod hidup yang terbesar di dunia, dan mungkin pada had saiz atas untuk haiwan terestrial dengan exoskeleton pada zaman kebelakangan ini, dengan berat sehingga 4.1 kg (9.0 lb). Ia boleh berkembang sehingga 1 m (3 kaki 3 inci) dari kaki ke kaki.

Ia ditemui di Indonesia, kepulauan di seluruh Lautan Hindi, dan sebahagian dari Lautan Pasifik sejauh timur sebagai Kepulauan Gambier, mencerminkan pengagihan kelapa sawit; ia telah dihancurkan dari kebanyakan kawasan dengan populasi manusia yang penting, termasuk tanah besar Australia dan Madagascar. Walaupun kepiting kelapa itu sendiri tidak beracun, ia mungkin menjadi bergantung kepada dietnya, dan kes keracunan kepiting kelapa telah berlaku. Sebagai contoh, penggunaan mangga laut Cerbera manghas oleh kepiting kelapa dapat menjadikan ketam kelapa toksik akibat kehadiran cardenolides jantung.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Dia ambil "benda ni" guna tangan.. selfie lagi! Lepas tu dia baru tau "benda ni" sangat bahaya.. Orang kampung pun tidak berani nak sentuh dia! Saksikan

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:


Trending

  Dah tak boleh buat apa, mahkamah tolak rayuan peguam Najib.. Ini nasib Najib sekarang yang Memil ukan!!
 
 
  Orang miskin tak mampu tunggu tahun depan - Dr Mahathir arah Lim Guan Eng buat cam ni..!
 
 
  Ahmad Maslan jangan lompat ke PH - Nurul Izzah
 
 
  Berkomplot dengan UMNO Sabah keluar parti? Ini komen Mahathir yang Menge jutkan!!
 
 
  Akhirnya T erbongkar! Punca Selamet bernikah dengan Nenek Rohaya rup a-rupanya adalah dis ebabkan..!
 
 
  Bila Uqasha Senrose Cakap Kelantan, Pekat Betul..!!
 
 
  Lihat apa terjadi bila Najib keluar Mahkamah! Najib Tak Mahu Buat Sidang Media?
 
 
  Sudah 19 Tahun Menikah, Rahsia isterinya terbongkar ! Tak sangka isterinya ada rahsia sebegini.. Tak kan si suami tak tahu bila buat perkara tu pada waktu malam?
 
 
  Jurukamera tv3 terjatuh dari bot.
 
 
  'Baik Tutup Je UTC tu' Najib Bengang Kerajaan Baru Menyu sahkan Rakyat