Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Awalnya ingat layang2 tersangkut kat kabel elektrik, saat didekati semua orang ternganga dah!!

2018-01-08      Video Hangat      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Baru baru ini, seorang netizen di taiwan kongsi sebuah gambar yang menjadi pembicaraan hangat di facebook. Saat dia tunggu di lampu merah, lepas dia lihat ke atas, dia terlihat sesuatu yang menarik perhatian dia.

Pada mulanya, dia ingat ada layang-layang tersangkut kat kabel elektrik, dia pun tidak peduli, tapi asyik rasa ada sesuatu yang tak biasa, lepas lihat dengan teliti, rupa-rupanya apa yang dia lihat tu ternyata ialah orang, ada tukang elektrik sedang membaiki kabel elektrik dengan aksi yang sangat bahaya.

3 tukang elektrik sedang taruhkan nyawa mereka untuk memperbaiki kabel elektrik yang rosak. Dia rasa terkejut dan terus ambil telefon bimbit ambil gambar tersebut dan muat naik ke dalam facebook dia. Selepas gambar tersebut dimuat naik, gambar tersebut tersebar luas dan ada pelbagai pendapat dari netizen yang mengenai tukang elektrik tersebut.

Bila lihat keadaan cam ni, saya rasa terharu sebab mereka berani mentaruhkan nyawa mereka demi kehidupan semua orang yang dapat hidup dengan lebih baik. Kalau bukan adanya tukang elektrik ini, banyak orang kat kawasan tersebut tidak ada elektrik untuk guna sebab kabel elektrik yang rosak. Kita seharusnya hormat setiap pekerjaan, ini sebab bukan semua orang berani buat pekerjaan seperti ini. Harap video ini dapat beri manfaat kepada semua orang. Jom lihat video di bawah.

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:

Video yang mungkin anda suka

Trending

  Penyanyi kumpulan Iklim, Saleem kini sakit teruk? Inilah keadaan terkini beliau
 
 
  Viral! Manusia Berubah Menjadi Buaya Sebuah Kejadian B enar.Lihat Videonya.. . Subhanal lah!
 
 
  (Video) Ada pokok pandan kat rumah? Sangat beruntung sebab pokok ni s ebenarnya. ..
 
 
  Mengejutka n! Menteri Besar Pahang Buka Mulut Isu Farid Kamil
 
 
  (Video) Ustaz tampil komen isu jantina Sajat! Macam ni baru betul, bukan macam Papagomo tu..
 
 
  Ingatkan Ikan! Para nelayan ini ketaku tan, ternyata t angkapanny a mengejut kan semua...
 
 
  Kubur ulama Indonesia di Makkah digali semula, pe merintah Saudi terkejut melihat pe nampakan ini...
 
 
  Kantoi! Rupa rupanya dalam diam Papagomo ni Geng Kunyit? Tengok video ni sebagai bukti !
 
 
  Kini PPIM & Mufti Perak pula mahu ambil tindakan tegas pada Sajat, Faiz Roslan, Riz Ulala...
 
 
  Achey Buat Hal! Bukan main laju bawak RXZ pergi majlis Abam Bocey, siap bawak Teddy Bear Besar!