Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Awalnya ingat layang2 tersangkut kat kabel elektrik, saat didekati semua orang ternganga dah!!

2018-01-08      Video Hangat      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Baru baru ini, seorang netizen di taiwan kongsi sebuah gambar yang menjadi pembicaraan hangat di facebook. Saat dia tunggu di lampu merah, lepas dia lihat ke atas, dia terlihat sesuatu yang menarik perhatian dia.

Pada mulanya, dia ingat ada layang-layang tersangkut kat kabel elektrik, dia pun tidak peduli, tapi asyik rasa ada sesuatu yang tak biasa, lepas lihat dengan teliti, rupa-rupanya apa yang dia lihat tu ternyata ialah orang, ada tukang elektrik sedang membaiki kabel elektrik dengan aksi yang sangat bahaya.

3 tukang elektrik sedang taruhkan nyawa mereka untuk memperbaiki kabel elektrik yang rosak. Dia rasa terkejut dan terus ambil telefon bimbit ambil gambar tersebut dan muat naik ke dalam facebook dia. Selepas gambar tersebut dimuat naik, gambar tersebut tersebar luas dan ada pelbagai pendapat dari netizen yang mengenai tukang elektrik tersebut.

Bila lihat keadaan cam ni, saya rasa terharu sebab mereka berani mentaruhkan nyawa mereka demi kehidupan semua orang yang dapat hidup dengan lebih baik. Kalau bukan adanya tukang elektrik ini, banyak orang kat kawasan tersebut tidak ada elektrik untuk guna sebab kabel elektrik yang rosak. Kita seharusnya hormat setiap pekerjaan, ini sebab bukan semua orang berani buat pekerjaan seperti ini. Harap video ini dapat beri manfaat kepada semua orang. Jom lihat video di bawah.

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:


Trending

  'Tak sangka rambut hajah karat jugak !' — Terupload foto freehair, NEELOFA jadi bahan Makcik Puaka
 
 
  Kejutan Kayveas: 'Saya penyokong Dr M dan Anwar' ! Lihat apa yang dia cakap..
 
 
  Harap Dr. M tidak berdendam - Najib
 
 
  Terkini : Tengku Abdullah Tiada Komen! Tunku Azizah Menangis
 
 
  Kena Karma! Doktor muda ini dipecat setelah menyerang pemandu Uber yang malang ini
 
 
  Terkini: Kenyataan Berani Mak Cik! 'Mahathir Pun Tak Betul!'
 
 
  Masyaallah !!..Antara Tsunami Terburuk Dalam Sejarah
 
 
  Detik - Gelaran Di Tarik ! Sesuatu Terjadi Lihat ....
 
 
  Menakutkan Orang! Pekerja buka keranda nak check, baru saja buka terus Terkejut Sampai Lompat Jauh!
 
 
  Terkini: Kenapa Najib kini jadi Kaki Troll ?? Ini jawapa nnya...