Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Gaya Hidup

Awalnya ingat layang2 tersangkut kat kabel elektrik, saat didekati semua orang ternganga dah!!

2018-01-08      Video Hangat      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Baru baru ini, seorang netizen di taiwan kongsi sebuah gambar yang menjadi pembicaraan hangat di facebook. Saat dia tunggu di lampu merah, lepas dia lihat ke atas, dia terlihat sesuatu yang menarik perhatian dia.

Pada mulanya, dia ingat ada layang-layang tersangkut kat kabel elektrik, dia pun tidak peduli, tapi asyik rasa ada sesuatu yang tak biasa, lepas lihat dengan teliti, rupa-rupanya apa yang dia lihat tu ternyata ialah orang, ada tukang elektrik sedang membaiki kabel elektrik dengan aksi yang sangat bahaya.

3 tukang elektrik sedang taruhkan nyawa mereka untuk memperbaiki kabel elektrik yang rosak. Dia rasa terkejut dan terus ambil telefon bimbit ambil gambar tersebut dan muat naik ke dalam facebook dia. Selepas gambar tersebut dimuat naik, gambar tersebut tersebar luas dan ada pelbagai pendapat dari netizen yang mengenai tukang elektrik tersebut.

Bila lihat keadaan cam ni, saya rasa terharu sebab mereka berani mentaruhkan nyawa mereka demi kehidupan semua orang yang dapat hidup dengan lebih baik. Kalau bukan adanya tukang elektrik ini, banyak orang kat kawasan tersebut tidak ada elektrik untuk guna sebab kabel elektrik yang rosak. Kita seharusnya hormat setiap pekerjaan, ini sebab bukan semua orang berani buat pekerjaan seperti ini. Harap video ini dapat beri manfaat kepada semua orang. Jom lihat video di bawah.

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:


Trending

  Nur Sajat dedahkan identiti s ebenarnya, beliau adalah lelaki atau perem puan?
 
 
  'Nampak U Punya Benda tu Lah' - Netizen Saran Aliff Aziz Tegur Pakaian Isteri
 
 
  Video tular aksi berlagak KJ bila bersalam dengan Menteri Belia dan Sukan, YB Saddiq
 
 
  Parlimen 2018: Pasir Salak Marah Azmin Ali Buat Anwar Ibrahim Tersenyum
 
 
  Anwar jawab kritikan terhadap manifesto HARAPAN
 
 
  Jutaan orang menangis melihat ini!! 10 P ernikahan manusia dengan haiwan Bikin HEBOH Dunia
 
 
  Demi wang, Bapa memaksa dia untuk berkahwin dengan seorang datuk tua. Siapa Sangka, Setiap Malam Malam
 
 
  Kontraktor dengan Penyanyi Cantik mereka Terbang dengan CRV ke jurang sedalam 200 meter
 
 
  Tergelak Satu Dewan! 'Saya pergi mana-mana Tengok Beg Teringat Rosmah!' - Anwar Ibrahim
 
 
  Selamat datang ke Kampung Ular..