Dunia Harian 

Isu semasa, informasi, hiburan, dll

>> Informasi

Hati-hati jika melihat benda seperti ini. BAHAYA! Ternyata ini adalah......

2018-01-13      Hot Vids      Report

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Hati-hati jika melihat benda seperti ini. BAHAYA! Ternyata ini adalah......

SILA SCROLL KE BAWAH UNTUK TERUS TONTON VIDEONYA JIKA ANDA KESUNTUKAN MASA UNTUK MEMBACA

Terdapat banyak haiwan yang berbisa di dunia ini.Daripada ular,labah labah sehinggalah katak pun ada yang berbisa.

Namun mungkin anda tidak percaya bahawa siput laut ini yang kelihatannya comel dan agak lucu adalah termasuk dalam kategori haiwan paling berbisa sehingga boleh membawa maut.

Siput yang amat berbahaya ini didapati hidup di laut tropika dengan jumlah yang banyak.Cengkerang siput ini berbentuk seakan kon dan dihiasi dengan warna warna tompok yang kelihatan sangat cantik berwarna warni sehingga ramai yang tergoda untuk menangkap makhluk ini.

Baru baru ini ada satu laporan yang mengatakan bahawa 30 orang telah meninggal dunia kerana memakan siput ini kerana cecair yang terkandung dalam tubuh haiwan ini yang sangat toksik dan amat beracun.

Persoalannya, bagaimana makhluk comel ini boleh membunuh manusia? Seorang pengkaji dari Universiti Utah USA baru baru ini mendedahkan bahawa beliau menemui penyebab mengapa siput ini boleh membawa maut.

Menurutnya faktor pembunuh yang ada dalam tubuh haiwan tersebut adalah racun insulin.Sudah tentu kita selalu mendengar perkataan insulin ini.

Ya insulin adalah hormon yang mengawal kadar gula di dalam darah manusia dan haiwan.Akan tetapi insulin yang dihasilkan siput ini berubah menjadi racun dan mengurangkan jumlah darah manusia jika termakan.

:::
VIDEO BIKIN PANAS

Sila tonton video:


Like facebook fan page untuk dapatkan info terkini:

Video yang mungkin anda suka

Trending

  Penyanyi kumpulan Iklim, Saleem kini sakit teruk? Inilah keadaan terkini beliau
 
 
  Viral! Manusia Berubah Menjadi Buaya Sebuah Kejadian B enar.Lihat Videonya.. . Subhanal lah!
 
 
  (Video) Ada pokok pandan kat rumah? Sangat beruntung sebab pokok ni s ebenarnya. ..
 
 
  Mengejutka n! Menteri Besar Pahang Buka Mulut Isu Farid Kamil
 
 
  (Video) Ustaz tampil komen isu jantina Sajat! Macam ni baru betul, bukan macam Papagomo tu..
 
 
  Ingatkan Ikan! Para nelayan ini ketaku tan, ternyata t angkapanny a mengejut kan semua...
 
 
  Kubur ulama Indonesia di Makkah digali semula, pe merintah Saudi terkejut melihat pe nampakan ini...
 
 
  Kantoi! Rupa rupanya dalam diam Papagomo ni Geng Kunyit? Tengok video ni sebagai bukti !
 
 
  Kini PPIM & Mufti Perak pula mahu ambil tindakan tegas pada Sajat, Faiz Roslan, Riz Ulala...
 
 
  Achey Buat Hal! Bukan main laju bawak RXZ pergi majlis Abam Bocey, siap bawak Teddy Bear Besar!